Friday 7 September 2012

bagaimana sy bemula

Bagaimana sy mula melibatkan diri dalam biz premium beautiful ni?...semuanya bermula dari APril 2012.Masa tu kwn sy a.k.a leader sy Hida Mat Rani beria ajak jupe sy..memula mcm xnak je sb sy tau mesti minah ni nk pomote kat aku pasal biz dia tu.huh!xnak la aku..dh ler mahal..brg ntah apa2 je.aku kan lurus buat apa pakai korset...giler apa.maka kami pn bertemu la kat Ampang park...pertemuan pertama just borak mcm biasa...maka terjadi pertemuan kedua dan ketiga.Yg ketiga tu la dia mula bercerita ttg biz dia.bukan nk citer produk tp terus citer biz...plan biz.Omang aii minah ni xagak2 tu citer biz terus..bkn nk citer produk ke apa..tp sy just dgr je..ye la dgr modal je dh terkejut beruk jap..jawapan klise masa tu dh tentu "nantilah aku pikirkan". Dan itulah pertemuan last kami..takut beb kang dia ajak jupe lg,paksa2 aku join biz lg..xnak la..aku kan dh ada biz craft..nk wat biz pe lagi..

Benar la kata org..peluang yg baik selalunya dtg tanpa kt jangka,diwaktu kt xduga. Hida xhenti2 bercerita pd sy ttg biz ni..dan sy spt biasa tetap menolak.Last sekali sy mnghadapi kebuntuan dlm kewangan kami.sampai tahap kritikal la...ala2 nk lemas rasanya.Sy telah buat keputusan tekad sy perlukan satu sumber utk bantu sy hadapi mslh kewangan kami.Sy terus jumpa Hida dan serahkan diri bulat2 utk dia bantu sy buat biz ni.Sy tekad berani mati la buat loan sbg modal permulaan biz ni.Sbnya sy nak pulangan yg besar juga..

Bermula dgn hadirkan diri ke kelas,berjumpa dgn senior2 yg berjaya.Banyak sy belajar dr kelas ni...bkn setakat belajar ttg produk je malah strategi pemasaran,etiqa pemasaran, semua diajar...bahkan walaupun kami berlainan kumpulan namun kami bersatu spt adik beradik..

Alhamdulillah sy gembira dgn keputusan sy...sy dpt kecapi kemanisannya berbisnes....kini sy dpt selesaikan masalah kewangan sy...syukur pada Mu Ya Allah kerana membuka jalan ini buatku...syukur...

No comments:

Post a Comment